مدیریت گروه علوم تربیتی

ورود

محسن باقری

مشخصات فردی
 
نام: محسن
نام خانوادگی: باقری
سال تولد: ۱۳۵۸
آدرس پست الکترونیکی:     mohsenbag_at_gmail_dot_com
آدرس وبلاگ یا سایت
 
سوابق تحصیلی:
  • دکتری تکنولوژی آموزشی,  دانشگاه پوترا مالزی(۲۰۱۳ - ۲۰۰۹).
  • کارشناسی ارشد  تکنولوژی آموزشی، دانشگاه اراک (۱۳۸۶-۱۳۸۴)  
  • کارشناسی  روانشناسی کودکان استثنایی دانشگاه : اصفهان(۱۳۸۴-۱۳۸۰).
سوابق اجرایی:
  • کارشناس انجمن های علمی- دانشجوی دانشگاه اراک(۸۷-۸۶)
  • همکاری با رایزنی علمی جنوب شرق آسیا (۲۰۱۲-۲۰۱۱)
تالیف:
 
مقاله ها:
  • باقری، محسن ( ۱۳۸۷). تاثیر یادگیری مبتنی بر پروژه در محیطی غنی شده از فناوری بر مهارتهای دانشجویان. کنفرانس فناوری آموزشی در عصر اطلاعات و ارتباطات. دانشگاه شهید چمران اهواز.
  • باقری، محسن (۱۳۸۷). ارزشیابی سیستم های آموزش مجازی. سومین کنفرانس آموزش الکترونیکی. تهران، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی.
  • باقری، محسن ( ۱۳۸۵). طرح مطلوب یادگیری الکترونیکی برای آموزش و پرورش ایران. همایش نقش تکنولوژی آموزشی در بهبود فرایند یاددهی- یادگیری، تربیت معلم، خرم آباد.
  • Bagheri, M., Zarifi, A.v., Wan Zah, W.A. (۲۰۱۵). Effect of project-based learning strategy on learning performance of students with different achievement levels,  Asian Journal of Research in Social Sciences and Humanities, ۵(۵), ۲۵۵-۲۶۴
  • Bagheri, M., Hashemi Gheshlaghi, M., Joshaghan nezhad, F (۲۰۱۵). Effect of  self-directed-learning process on multimedia competencies o educational technology students,  World Journal on Educational Technology ۷(۱), ۲۲-۳۰
  • Bagheri, M., Wan Zah, Wan Zah, W. A, Chong, M. B. A., Daud, S. M. (۲۰۱۳). Project-based learning as a facilitator to promote students’ technology competencies. World Journal on Educational Technology ۵, ۲۰۷-۲۱۴
  • Bagheri, M., Wan Zah, Wan Zah, W. A, Chong, M. B. A., Daud, S. M. (۲۰۱۳). Effects of Project-based Learning Strategy on Self-directed Learning Skills of Educational Technology Students. Contemporary Educational Technology, ۴(۱), ۱۵-۲
  • Bagheri, M., Gerami, M., Khodabandelou, R., Wan Zah, W. A., & Seifi, M. (۲۰۰۹). Effects of project-based learning on student attitude toward their major. Paper Presented at the ۱ st   International Conference of Educational Research (ICER). University Putra Malaysia
  • Khodabandelou, R., Shahhosseini, M., & Bagheri, M. (۲۰۰۹). Postgraduate students’ perception of barriers toward utilization of online learning in higher education. Paper Presented at the International Education Conference (INEC), USCI Uinversity, Malaysia
  • Gerami, M., Akbari, O., & Bagheri, M. (۲۰۰۹). Introducing  Teacher Action Research ( TAR ) to Language Teachers: A New Movement in Language Pedagogy . Paper Presented at the ۱ st   International Conference of Educational Research (ICER). University Putra Malaysia
طرح های پژوهشی:
  • تولید و اعتباربخشی چندرسانه ای و شبیه ساز آموزش عکاسی- دانشگاه اراک- ۱۳۹۴-۱۳۹۳
  • بررسی رابطه بین سبک های یادگیری، مهارتهای یادگیری خودراهبری و عملکرد زبان انگلیسی دانشجویان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آشتیان
راهنمایی و مشاوره پایان نامه:
 
سوابق تدریس دانشگاهی:
از سال ۱۳۸۷ تا کنون
کارشناسی:
تدریس دروس: کاربرد کامپیوتر در آموزش، مقدمات کامپیوتر، آشنایی با مراکز مواد آموزشی، آموزش مبتنی بر سیستم ها، روش ها و فنون تدریس، کارورزی و پروژه های گروهی،
کارشناسی ارشد:
تدریس دروس
  • طراحی آموزشی
  • طراحی مراکز یادگیری
  • تکنولوژی آموزشی پیشرفته
  • آموزش و پرورش تطبیقی پیشرفته
  • اصول برنامه ریزی آموزشی
برگزاری دوره ها و کارگاه ها:
تاریخ
مکان
نام دوره
آذر ماه ۱۳۸۳
شرکت ایران خودرو
نیازسنجی
آذرماه ۱۳۸۳
شرکت ایران خودرو
E- Learning
آذرماه ۱۳۸۳
شرکت ایران خودرو
نقش و جایگاه آموزش در صنعت
تابستان ۱۳۸۳
جهاد دانشگاهی
کارآفرینی و خوداشتغالی دوره (۲۰۰ ساعت)
فروردین ۱۳۸۷
دانشگاه شهید چمران
سیستم های مدیریت یادگیری الکترونیکی
فروردین ۱۳۸۷
دانشگاه شهید چمران
منابع اطلاعاتی آموزش الکترونیک و آشنایی با ابزار مدیریت منابع تحقیق
فروردین ۱۳۸۷
دانشگاه شهید چمران
فناوری آموزشی در عصر اطلاعات و ارتباطات
فروردین ۱۳۸۷
دانشگاه شهید چمران
آشنایی با وب نامرئی و چگونگی جستجو در آن
آذر ۱۳۸۶
دانشگاه اصفهان
چهارمین دوره آموزشی ویژه کارشناسان انجمن های علمی دانشجویی
۲۰۱۰
دانشگاه یوپی ام
بکارگیری ورد سیستماتیک در نگارش پایان نامه
۲۰۰۹
دانشگاه یوپی ام
راهنمای نوشتن پایان نامه
تابستان ۹۳
دانشگاه اراک
روش ها و فنون تدریس
تابستان ۹۳
دانشگاه اراک
ضوابط و مقررات دانشگاهی
تابستان ۹۳
دانشگاه اراک
تعلیم و تربیت اسلامی
تابستان ۹۳
دانشگاه اراک
اخلاق حرفه ای
سایر فعالیتها (فرهنگی- اجتماعی):
  • داور مسابقات تولید محتوای الکترونیکی- دانشگاه فرهنگیان اراک، ۱۳۹۳
  • داور جشنواره ملی حرکت، ۱۳۹۴
  • کارشناس انجمن های علمی – دانشجویی دانشگاه اراک در سال ۸۷-۸۶
  • سردبیر نشریه روش و رسانه انجمن علمی تکنولوژی آموزشی در سالهای ۸۳ و ۸۵
  • مدیر مسئول نشریه روش و رسانه انجمن علمی تکنولوژی آموزشی در سال ۸۵
  • برگزاری سمینار توانمندیهای تکنولوژیست آموزشی در مراکز آموزشی واحدهای صنعتی در سال ۸۳ با حضور چشمگیر صاحبان صنایع اراک و تلاش در جهت ارتباط موثر در رابطه با برقراری ارتباط موثر با صنایع
  • برگزاری سمینار نقش تکنولوژی آموزشی در آموزش و پرورش در سال ۸۶ با حضور مسئولین آموزش و پرورش، معلمان و مدیران و معاونین آموزشی در دانشگاه اراک
  • برگزاری سمینارتکنولوژی آموزشی تهدیدها، فرصتها با حضور دکتر هاشم فردانش استاد برجسته تکنولوژی آموزشی
  • برنامه های مختلفی چون تحلیل روانشناختی نقاشی کودک، نقش ادراک در علوم رفتاری، طراحی  سایت تکنولوژی آموزشی، ارائه طرح کتاب الکترونیکی و...
  • احراز رتبه برترین انجمن علمی دانشگاه اراک در سال ۸۳ و ۸۶
  • عضو شورای دبیران انجن های علمی دانشگاه اراک در سال های ۸۵-۸۴
  • عضو کمیته حمایت و نظارت بر طرح های انجمن های علمی در سال های ۸۵-۸۴
  • برگزاری نمایشگاه تولیدات مواد آموزشی دانشجویان تکنولوژی آموزشی در سال های ۸۶-۸۵-۸۳
  • دبیر شورای هماهنگی انجمن های علمی علوم انسانی دانشگاه اراک ۸۵-۸۴
  • برگزاری نمایشگاه بزرگ دستاوردهای دانشجویان ایرانی خارج از کشور
  • همکاری با مرکز مشاوره دانشگاه اراک در برگزاری کارگاه آموزشی روانشناسی بین فردی و مبانی ارتباط انسانی ویژه کارکان دانشگاه اراک (۱۳۸۴).
  • همکاری با مرکز مشاوره دانشگاه اراک در برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از مصرف مواد مخدر و رفتارهای پرخطر در بین دانشجویان، خاص دانشجویان دانشگاه اراک
  • همکاری با مرکز مشاوره دانشگاه اراک در برگزاری کارگاه آموزشی روش تحقیق ویژه دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه اراک (۱۳۸۵)
  • همکاری با مرکز مشاوره دانشگاه اراک در برگزاری همایش جوان و ازدواج (۱۳۸۵)